۱۳۸۸ بهمن ۲۲, پنجشنبه

ماهيگيري كپور / carp fishing / معرفي لوازم : نخ مخصوص كپور

با توحه به اينكه اين ماهي در موقع به قلاب افتادن از خود ثقلاي زيادي نشان ميدهد و بسيار پر زور مينمايد شما ميتونيد از نخهاي شركت cormoran  كه به همين منظور طراحي شده اند تا متراژ 1000 متر هم پيدا ميشمن و داراي دو رنگ قهوه اي و سبز هستند (همرنگ آبهاي درياچه هاي داخلي ايران)استفاده كنيد .

ماهيگيري كپور / carp fishing / معرفي لوازم : قلاب مخصوص كپور

با تو جه به حالت لب و دهان اين ماهي قلابهاي اين ماهي نيز با ديگر ماهيها متفاوت ميباشد و داراي لبه يا دهانه بازتر و داراي انحناي بيشترو دهانه بازتري و پايه كوتاهتري نسبت به بفيه قلابها ميباشد .

ماهيگيري كپور / carp fishing / معرفي لوازم : سرب يا وزنه

اين سربها با توجه به شكل و آيرو ديناميك بودن اين قابليت را دارا هستند تا هوا را به راحتي شكافته و در نقطه مورد نظر شما فرود بيايند و شما پرتاب بهتري خواهيد داشت .اين نوع سرب را ميتوانيد از فروشگاه كلدون خريداري نماييد

ماهيگيري كپور / carp fishing / معرفي لوازم :طعمه پخش كن

شايد براي تازه كارها خنده آور باشه اما اين يه وسيله براي پرتاب طعمه به نقاط مورد نظر ميباشد كه مخصوصا براي صيادي حرفه اي كپور يكي از اصول پايه و بسيار مهم ميباشد .در پايين هم عكس چند تا از انواع موشك را هم كه به همبن منظور به كار ميرن را (البته آنها را بايد از طعمه پر كرد و و توسط چوب مانند پرتاب ريسه به نقاطي كه ميخوايم پرتاب كنبم. اين موشكها با خاصيتي كه دارن در آب وارونه شده و تمامي طعمه درون خودشون رو داخل آب خالي مميكند).


ماهيگيري كپور / carp fishing / معرفي لوازم : ريسه آماده كپور

همانطور كه ميدانيد طرز بستن ريسه كپورمقداري با بقيه ريسه ها متفاوت ميباشد در بالا براي آشنايي بيشتر شما دوستان عكس چند ريسه بسته شده كپور را قرار دادم تا بيشتر با ااين كار آشنا شويد .همانطور كه ديديد در انتهاي اين ريسه مقداري نخ به صورت حلقه آزاد ميباشد كه براي قرار دادن بويله يا اسكوپكس و ... ديگر طعمه هاي كپور در  نظر گرفته ميشود .(لازم به ذكر است در اين روش طعمه يه قلاب زده نميشود ) . براي انجام اين كار از مته مخصوص براي سوراخ كردن و از گيره براي رد كردن نخ از داخل بويله كمك ميگيريم در پايين عكس چند نوع از اين ابزار را براي آشنايي بيشتر شما قرار دادم .

ماهيگيري كپور / carp fishing / معرفي لوازم : تنگل بوم

آنتي تنگل بوم وسيله است به شكل بالا كه كاربردش براي ماهي گيري كپور در اتصال نخ اصلي (نخ پيچيده شده به دور اسپول) و

ريسه قلاب ميباشد و مهمتر از آن اينكه مانع از پيچيده شدن نخ وريسه و گره خوردن آنها به يكديگر در موقع پرتاب ميشود و با


توجه به نوع ريسه كپوري محل مناسبي نيز براي اتصال سرب به ريسه در روي آن به شكل هرزگرد تعبيه شده است .در پايين چند

عكس از انواع تنگل بوم را براي آشنايي بيشتر شما قرار دادم .

۱۳۸۸ بهمن ۱۸, یکشنبه

ماهيگيري كپور / carp fishing / معرفي لوازم ماهيگيري : بوزر

اين وسيله يكي از كارآمد ترين ابزار در ماهيگيري كپور ميباشد در بالا داراي دهانه ايست كه قبضه چوب در آن قرار گرفته و نخ از ميان سنسور حركتي آن ميگذرد و با كوچكترين لرزش و ارتعاش نخ بوقي كه در روي اين دستگاه تعبيه شده شما را متوجه به قلاب افتادن ماهي خواهيد شد. و در بازار داراي رنج قيمت 15000 تا 45000 تومان ميباشد . وضمنا داراي پيچ تنظيم صدا و پيچ تغيير صداي تون آن ميباشد . بسيار كم مصرف و داراي باتري ليتيوم با عمر طولاني ميباشد .
در پايين عكس يكي از انواع بوزر رو براي شما قرار د ادم :

ماهيگيري كپور / carp fishing / معرفي لوازم : چرخ كپور گيري

اينها همگي محصول شركت كورموران آلمان هستند 
آدرس وب سايت اين شركت در پايين صفحه وبلاگ امده است

ماهيگيري كپور / carp fishing / معرفي لوازم : چرخ كپور گيري

در اينجا آدرس وبسايت فروشگاهي رو كه ميتونين چنين چرخهايي رو از اونجا تهيه كنيد رو بعلاوه چند تا عكس اين نوع چرخ ها رو قرار دادم

http://www.cormoran-daiwa.ir


اين عكس تكمه بايت رانر ميباشد

ماهيگيري كپور / carp fishing / معرفي لوازم : چرخ كپور گيري

با توجه به اينكه داريم به سال جديد نزديك ميشيم و دوباره فصل ماهيگيري آغاز ميشه و علاقه مندي دوستان به اين رشته ميخوام درباره بعضي از لوازم اين رشته مطالبي رو در وبلاگ قرار بدم و تصميم از اين شد تا اولين اين مطالب درباره چرخ كپور باشه و اما در باره اين چرخ :
 اين چرخ از نوع انتظاري است و به همين دليل سنگينترو به نسبت ديگر چرخها حجيمتر ميباشد.داراي اصطلاحا تكمه اي به نام بايت رانراست. همانطور كه مي دانيد در ماهيگيري  كپوردر زماني كه چوب به حالت انتظار در روي پايه يا بوزر قرار گرفت بايد اسپول نخ ازاد باشد تا ماهي بتواند در زمان به قلاب افتادن (با توجه به وزن ونوع مقاومتي كه اين ماهي در موقع به قلاب افتادن از خود نشان ميدهد)چند متري را آزادانه حركت نمايد و بعد شما اقدام به جمع آوري نخ كنيد و تنظيم مجدد كلاچ زمانبر بوده و گاهي موجب فرار ماهي و آزاد شدن آن ميشود و به طور كلي سرعت عمل و عكس العمل ماهي گير را پايين مي آورد اما بايت رانر در اينجا اين مشكل را به راحتي حل مينمايد همانطور كه در شكل پايين مشخص است بايت رانر تكمه يا اهرم كوچكي است كه در زمان (ON)  بودن آن شما ميتوانيد كلاچ دوم چرخ را تنظيم كرده تا در زمان كاشته شدن چوب بر روي پايه يا بوزر اسپول به اندازه مورد دلخواه آزاد باشد و بعد از اينكه ماهي به قلاب افتاد تنها با كوچكترين حركت دسته چرخ بايت رانر به حالت (OFF) رفته و كلاچ اصلي كه از قبل براي جنگيدن با ماهي و بيرون كشيدن آن تنظيم شده فعال ميشود.و شما با سرعت بيشتر و دقت بهتري ماهي گيري خواهيد كرد .ضمنا اين نوع چرخ داراي دسته بزرگتر نيز براي جمع كردن نخ نيز ميباشد .
با اميد موفقيت